Anti-roestbehandeling

Anti-roestbehandeling voor je auto met 3 jaar garantie!

Hoe kun je je klassieker, youngtimer of moderne auto het beste beschermen tegen vuil en water om zo de carrosserie vrij te houden van roest? Om je auto te beschermen tegen regen en pekel (zout) wat in de winter gestrooid wordt is het een goed idee om de auto een anti-roest behandeling te geven. De kale carrosserie of de dunne laag bescherming zoals deze de fabriek verlaten heeft is niet bestand tegen het weer hier bij ons in Nederland.

Je kan beter de roest voorkomen dan dat je de roestplekken moet gaan behandelen (ontroesten van de auto). De roest verwijderen is over het algemeen een arbeidsintensieve klus, al snel moet er dan nieuw plaatwerk in. Het is daarom van belang om een roestbehandeling te laten doen. Zo houd je je auto in een betere conditie en voorkom je deze kostbare reparaties!

Anti-roestbehandeling: Dinitrol of Tectyl ML

  • Behoud de originaliteit van de auto en voorkom roest
  • Vele malen goedkoper dan een gemiddeld laswerk project
  • 3 jaar garantie
  • Holle ruimten worden extra goed behandeld
  • Blijft zacht, hardt niet uit

Anti-roestbehandeling: Dinitrol of Tectyl ML

De Tectyl ML behandeling

Op de Tectyl behandeling zit 2 jaar garantie, ook hiervoor moet je dan 1 x per jaar langskomen voor een kontrole, ook dit kan dus in combinatie met een grote beurt of een APK keuring. De Tectyl behandeling is vanaf: € 638,20 incl. btw (€ 527 ex. btw)

De Dinitrol behandeling

Op de Dinitrol behandeling zit 3 jaar garantie tegen roest. Je moet hiervoor 1 x per jaar langs komen voor een kontrole, bijvoorbeeld in combinatie met een grote beurt of een APK keuring. De Dinitrol behandeling is vanaf: € 786,50 incl. btw (€ 650 ex. btw). Dit is afhankelijk van de grootte van de auto.

Indien je beslist af te zien van verdere behandeling kost het schoonmaken en de inspektie slechts € 42,35 in btw (35,00 ex btw).

Laswerk projecten aan het chassis zijn al heel snel duurder! Voorkomen is ook hier vele malen beter dan genezen.

Klik hier om contact op te nemen of plan een afspraak in

Extra uitleg: Hoe gaat dat in zijn werk?

De auto wordt als eerste zeer, zeer grondig schoongemaakt. Het kost het meeste tijd eigenlijk, want het metaal moet beschermd worden en het anti-roestmiddel zal moeten hecten op het metaal niet op het vuil. De auto wordt eerst volledig geinspecteerd op de staat van de carrosserie. Hij gaat op de brug en wordt volledig schoon gespoten en daarna laten we de auto volledig drogen. Bij de inspectie zal bepaald worden wat de toestand is van de auto. Wanneer er al roestplekken te zien zijn, zullen wij eerst de roestplekken van de auto moeten behandelen. We kunnen met behulp van een endoscoop (camera) ook in de chassisbalken kijken. De auto wordt volledig geinspecteerd, want een dergelijk behandeling kunnen we alleen doen wanneer de auto roestvrij is. De bodem kun je goed inspecteren op de brug. De holle ruimtes zijn lastiger en eigenlijk het belangrijkst.

Als de auto geschikt blijkt na de inspectie kan de behandeling gestart worden.

Wanneer dit niet zo is, dan gaan we een voorstel doen om de auto van deze roest te ontdoen, dat krijg je dan in een offerte mee. Wanneer je het wilt, kunnen we dat meteen inplannen.

De auto wordt na het drogen nu volledig in de Dinitrol of Tectyl (zie onder) gezet. Alles wordt goed dik ingespoten en waar nodig wordt er ruimte gemaakt, panelen verwijderd  of indien nodig kleine gaatjes om zo de ruimten te kunnen voorzien van deze dikke beschermlaag, die we onder hoge druk in alle holle ruimten kunnen spuiten. Vooral de holle ruimtes worden goed in de Dinitrol of Tectyl gezet. Dit is erg belangrijk want hier kan je niet kijken en kan het roesten ongestoord haar gang gaan. Deurpanelen worden verwijderd en de de Dinitrol of Tectyl zullen rijkelijk de kokerbalken in vloeien.

Nu zit de auto volledig in de Dinitrol/Tectyl. De auto blijft nog eventjes staan om uit te lekken en wordt daarna weer netjes schoongemaakt en voor het laatst gecontroleerd. Je bent nu verzekerd dat je auto goed beschermd is tegen de weersinvloeden. Na een jaar kan je weer langskomen om de auto te laten controleren, zo ben je verzekerd van de garantie die wij er op geven.

Je kan kiezen voor Tectyl ML en Dinitrol, dit is een veel betere behandeling maar is uiteraard ook weer een stukje duurder.

Heb je toch nog vragen?
Je kan altijd even bellen of vul het contactformulier in. We leggen het je graag uit.

Meer informatie?

NEEM CONTACT MET ONS OP!